Inhoud

Het CHC-model (Cattell-Horn-Carroll Intelligentie-structuurmodel) is vandaag één van de meest wetenschappelijk onderbouwde modellen voor het meten van cognitieve vaardigheden dat tevens directe handvatten biedt voor de praktijk. Het model wordt o.a. binnen CLB volop gehanteerd.
Het biedt vele directe handelingsgerichte inzichten en handvatten om het kind/jongere/volwassene in zijn of haar cognitief functioneren beter en gedifferentieerder te begrijpen,  te benoemen en te helpen én als dusdanig een betere en meer faire diagnostiek te realiseren en optimale begeleidingsbeslissingen te nemen. Hoog tijd dus om ook voor MDT's een vorming rond het CHC-model te organiseren.
De voormiddag wordt vervolledigd met een toelichting over de WISC-V waarvoor ook het CHC-model mee aan basis ligt als intelligentiestructuurmodel. Dit betekent dan ook dat de WISC-V duidelijke verschillen vertoont t.o.v. de WISC-III. Daar gaan we tijdens deze opleiding dieper op in.

De CHC werkwijze voor de WISC-V en de WAIS-IV zijn verschillend, dit zal aan de hand van een praktijkvoorbeeld geduid worden. 

Details

Datum: donderdag 23 april 2020 uitgesteld wegens COVID-19

Uur: 9u30 tot 12u30

Locatie: Bibliotheek Permeke, zaal Consul, De Coninckplein 26, 2060 Antwerpen, 

Inschrijven

Via deze link kunt u zich inschrijven